Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2010 18:24 - Стартов пост,"Биг Брадър" и криворазбрани ценности
Автор: themorr1gan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 404 Коментари: 0 Гласове:
3



  Би трябвало да започна с нещо възвишено и някак интелигентно, предполагам. Но няма.
  Предпочитам за начало да започна, изяснявайки ви характера на този, т.нар. "блог". Нямам намерение да анализирам днешната политика, случващото се в Евросъюза, световната криза и така нататък. Не очаквайте да прочетете неща от този род.
Но и нямам особени очаквания някой въобще да прочете този мой дневник, журнал, както искате го наречете. Просто ми се иска един ден да прочета отново тези писания, замисляйки се върху нещата, които са ме накарали да ги натракам на клавиатурата.
  Едно от последните събития, ако може да се нарече така, което ме накара да се замисля, не особено дълбоко, но все пак да го направя е именно предаването "Биг Брадър". То тази година не просто затваря елементарни типажи на човешки характери в луксозно замислена къща, то затваря мини-общества, наричани в рекламите "средностатистически български семейства".
  Господи, прибери си версиите.
  Ако това е средностатистическо българско семейство, то аз твърдо заявявам, че никога, ама никога няма да създам такова. Не знам защо дори включих телевизора и пуснах въпросния канал. Може би очаквах да видя интелигентни хора, все пак достатъчно разумни и отговорни, за да могат да бъдат глава на едно семейство, да изхранват челяд и да поддържат дом. О, каква грешка. За трите часа, в които се разтягаше въпросното предаване, видях стриптизьорка, момиче, забременяло на 16, "богаташка", която във визитката си купуваше обеци за няколко хиляди лева, бивш приморски "гларус", момиче с подчертано селски акцент, което се има за най-красивото в света, побойници, дебили, няколкостотин сервитьорки...
  Не смятам да анализирам "двойките" по отделно. Цялостното впечатление, което се създава, е на едни прости, малодушни хора. Не визирам възрастната двойка, които, честно казано, са ми най-симпатични. Навъдили са се едни комерсиални, противни, буквално лепкави хора, чиито погледи излъчват пошлост и простотия. Сега очаквам да започнат да се трупат една камара баби пред телевизорите, по възможност цъкащи с език и изразяващи бурно недоволството си. Не че аз не правя това до известна степен, дори в този миг си се представям в ролята на баба, мрънкаща и възмутена.
  От друга страна - майната му, нали така? Нали аз не съм такава, не се държа по този начин и т.н.
  Но не съм съвсем съгласна. Вярно е, че не се държа така, че моите ценности не са такива, че не бих се омъжила за никого заради парите му, нито пък бих търпяла мъж, който ме бие. Не бих продавала тялото си за пари. Но представата, която подобни елементарни предаванийца създават за нацията ни, изключително много ме обижда.
  Защото аз уж съм млад човек, уж се стремя към добро образование и доходоносна професия. Уж трябва да славя държавата ни по целия свят, разкривайки историческото,културното, езиковото ни наследство. И в един миг, това глупаво, ш*бано предаване заплюва всичко, и ни представя като долни, нискоинтелигентни, меркантилни хора, и то пред самите нас. А представата, която ние имаме за себе си, е от изключително значение за това, което показваме на останалите.

Мисля, че се увлякох.
Чао засега, желая ви хубава вечер и приятни емоции, които очевидно няма да са предизвикани от новото "шоу". Поне за мен.



Тагове:   начало,   дневник,


Гласувай:
3




Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: themorr1gan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 8187
Постинги: 1
Коментари: 0
Гласове: 2
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930